Gate 21 / Analyse: Hastighedsnedsættelser og trafikstøj
Analyse: Hastighedsnedsættelser og trafikstøj
Analysen belyser de støjmæssige og trafikale konsekvenser af at sænke hastighedsgrænserne på motorvejsnettet og større kommunale trafikveje i omegnskommunerne til København.
Silent City partnerskabet i Gate 21 har igangsat et arbejde for at øge viden om konsekvenserne ved at sænke hastigheden på vejene. En del af det arbejde er denne analyse, hvor de støjmæssige og trafikale konsekvenser af at sænke hastighedsgrænserne på motorvejsnettet og større kommunale trafikveje i omegnskommunerne til København belyses. Analysen er overordnet og baseret på modelberegninger. Den peger på potentialer og tendenser, og kan ikke direkte omsættes til konkrete konsekvenser i de enkelte kommuner.
Rapporten beskriver forudsætninger og resultater af analysen, hvor konsekvenser af nedsættelse af hastigheden på vejnettet belyses ved hjælp af trafikmodelberegninger og tilknyttede beregninger
af støjbelastede boliger og CO2-udslip.
Analysen er udarbejdet af: Jakob Høj, Marie Bangsbo Andersen, MOE
Analysen er udgivet i marts 2023
Bag analysen ligger samfundsøkonomiske beregninger, som du kan finde nedenfor.
Analyse: Hastighedsnedsættelser og trafikstøj
Analyse: Hastighedsnedsættelser og trafikstøj
Analysen belyser de støjmæssige og trafikale konsekvenser af at sænke hastighedsgrænserne på motorvejsnettet og større kommunale trafikveje i omegnskommunerne til København.
Detaljer om udgivelsen
Silent City partnerskabet i Gate 21 har igangsat et arbejde for at øge viden om konsekvenserne ved at sænke hastigheden på vejene. En del af det arbejde er denne analyse, hvor de støjmæssige og trafikale konsekvenser af at sænke hastighedsgrænserne på motorvejsnettet og større kommunale trafikveje i omegnskommunerne til København belyses. Analysen er overordnet og baseret på modelberegninger. Den peger på potentialer og tendenser, og kan ikke direkte omsættes til konkrete konsekvenser i de enkelte kommuner.
Rapporten beskriver forudsætninger og resultater af analysen, hvor konsekvenser af nedsættelse af hastigheden på vejnettet belyses ved hjælp af trafikmodelberegninger og tilknyttede beregninger
af støjbelastede boliger og CO2-udslip.
Analysen er udarbejdet af: Jakob Høj, Marie Bangsbo Andersen, MOE
Analysen er udgivet i marts 2023
Bag analysen ligger samfundsøkonomiske beregninger, som du kan finde nedenfor.
Samfundsøkonomiske beregninger