I projektet InnoTech – TaskForce indgår forskellige innovative cases, der fremmer bæredygtig byudvikling, teknologiintegration og effektiv ressourceforvaltning i kommuner i Danmark og Sverige. Her får du et kort indblik i de forskellige cases samt løbende opdateringer af dem
Støttet af
Case | Transportvaner hos skoleelever i Guldborgsund
Ved hjælp af forskellige teknologier undersøger casen hvordan elever fra Møllebakkeskolen kommer i skole. Derudover bygger projektet en model, der kan beregne, hvor lang tid det tager at rejse med offentlig transport fra ethvert hjem til skolen eller andre vigtige steder.
Formål med casen
Projektets formål er todelt. Dels vil projektet forstå, hvordan eleverne i et landområde kommer i skole. Denne viden kan bruges som grundlag for at finde de bedste transportløsninger for området.
Derudover vil projektet bruge dataene til at foreslå transportmuligheder, der både er bæredygtige og samtidig kan understøtte befolkningsudviklingen i et landområde.
Forventet resultat
Projektet forventer at udvikle en teknisk løsning, der kan skabe et godt grundlag for at træffe databaserede beslutninger om transport i landområdet og teste den af i lokalområdet. Ved at analysere data om elevernes vaner og muligheder for transport vil projektet forvente at kunne pege på en løsning, som kan afprøves i fremtiden. Projektet arbejder med forskellige teknologier som droner, sensorer og en app til at finde den bedste løsning. Planen er at teste teknologierne mod hinanden for at sikre, at løsningen bliver så effektiv som muligt.
Implementeringssted: Guldborgsund, Danmark
Ansvarlig Organisation: Guldborgsund Kommune
Kontaktperson: Ole Dittmer Andersen
Andre cases inden for Mobilitet i By & Land-temaet
Transportvaner hos skoleelever i Guldborgsund
InnoTech TaskForce – Cases
I projektet InnoTech – TaskForce indgår forskellige innovative cases, der fremmer bæredygtig byudvikling, teknologiintegration og effektiv ressourceforvaltning i kommuner i Danmark og Sverige. Her får du et kort indblik i de forskellige cases samt løbende opdateringer af dem
Støttet af
Case | Transportvaner hos skoleelever i Guldborgsund
Ved hjælp af forskellige teknologier undersøger casen hvordan elever fra Møllebakkeskolen kommer i skole. Derudover bygger projektet en model, der kan beregne, hvor lang tid det tager at rejse med offentlig transport fra ethvert hjem til skolen eller andre vigtige steder.
Formål med casen
Projektets formål er todelt. Dels vil projektet forstå, hvordan eleverne i et landområde kommer i skole. Denne viden kan bruges som grundlag for at finde de bedste transportløsninger for området.
Derudover vil projektet bruge dataene til at foreslå transportmuligheder, der både er bæredygtige og samtidig kan understøtte befolkningsudviklingen i et landområde.
Forventet resultat
Projektet forventer at udvikle en teknisk løsning, der kan skabe et godt grundlag for at træffe databaserede beslutninger om transport i landområdet og teste den af i lokalområdet. Ved at analysere data om elevernes vaner og muligheder for transport vil projektet forvente at kunne pege på en løsning, som kan afprøves i fremtiden. Projektet arbejder med forskellige teknologier som droner, sensorer og en app til at finde den bedste løsning. Planen er at teste teknologierne mod hinanden for at sikre, at løsningen bliver så effektiv som muligt.
Implementeringssted: Guldborgsund, Danmark
Ansvarlig Organisation: Guldborgsund Kommune
Kontaktperson: Ole Dittmer Andersen
Andre cases inden for Mobilitet i By & Land-temaet