Gate 21 / Analyse af brugerpræferencer for selvstyrende shuttlebusser
Rapport: Analyse af brugerpræferencer for selvstyrende shuttlebusser
”Stated preference survey” fra LINC undersøger brugernes rejsevalg og værdier med hensyn til selvkørende shuttles som en first-/last mile service. Forsøgene bag undersøgelsen er udført på DTU campus, gennem LINC-projektets app-løsning, hvor de formodede virkninger på testpassagerernes transportvalg er vurderet og analyseret. Rapporten er primært målrettet forskere, trafikanalytikere og andre med interesse for transportteknologiers effekt på offentlig transport og transportvalg.
Analyse af brugerpræferencer for selvstyrende shuttlebusser
Rapport: Analyse af brugerpræferencer for selvstyrende shuttlebusser
”Stated preference survey” fra LINC undersøger brugernes rejsevalg og værdier med hensyn til selvkørende shuttles som en first-/last mile service. Forsøgene bag undersøgelsen er udført på DTU campus, gennem LINC-projektets app-løsning, hvor de formodede virkninger på testpassagerernes transportvalg er vurderet og analyseret. Rapporten er primært målrettet forskere, trafikanalytikere og andre med interesse for transportteknologiers effekt på offentlig transport og transportvalg.
Rapporten er på engelsk.
Detaljer om udgivelsen
Konceptualisering: Anders Fjendbo Jensen og Mikkel Thorhauge i tæt samarbejde med Jeppe Rich.
Udformning af stated choice-eksperiment: Anders Fjendbo Jensen og Mikkel Thorhauge.
Udvikling af spørgeskema: Hjalmar Christensen i koordination med Anders Fjendbo Jensen og Mikkel Thorhauge.
Rekrutteringsproces: Gate 21.
Dataindsamling: Delvist udført af IBM og delvist af Anders Fjendbo Jensen og Mikkel Thorhauge.
Modeldesign og estimering: Anders Fjendbo Jensen og Mikkel Thorhauge i tæt samarbejde med Jeppe Rich.
Manuskriptskrivning: Alle forfattere bidrog til udarbejdelsen og godkendte den endelige version.
Udgivet: Januar 2022